لیفت صورت با نخ

آنچه می خوانید! ...

لیفت صورت با نخ چیست؟ لیفت با نخ برای کدام قسمت های صورت انجام می شود؟

لیفت با نخ چگونه انجام می شود؟ مزایای لیفت صورت با نخ چیست؟ معایب لیفت صورت با نخ چیست؟ قیمت لیفت صورت با نخ چه قدر است؟ از آنجایی که این پرسش ها از رایج ترین سوالاتی هستند که میان متقاضیان لیفت با نخ به وجود می آیند، قصد بررسی آنها را داریم؛ به این منظور کمی از وقت خود را به همراهی ما اختصاص دهید.

رسیدگی به پوست صورت به منظور حفظ کردن زیبایی و سلامتی آن از رایج ترین اموری است که توسط بانوان و آقایان انجام می شود. در این زمینه روش های مختلفی توسط کلینیک های زیبایی به کار می روند که این روش ها به صورت تهاجمی، کم تهاجمی و غیر تهاجمی هستند.

لیفت صورت با نخ از جمله روش هایی است که در این حوزه استفاده می شود و در گروه روش های کم تهاجمی قرار می گیرد.

لیفت صورت با نخ چیست؟

لیفت صورت با نخ، روشی نوین برای جوانسازی پوست است که به منظور رفع چین و چروکها و افتادگی پوست به کار می‌رود. این روش به صورت سرپایی و با استفاده از نخ های مخصوص توسط پزشک متخصص انجام می‌شود.

مزایای لیفت صورت با نخ:

  • رفع چین و چروک های پوست
  • رفع افتادگی و شل شدگی پوست
  • جوانسازی و شادابی پوست
  • روشی سرپایی و بدون نیاز به جراحی
  • دوره نقاهت کوتاه
  • عوارض جانبی کم

نحوه انجام لیفت با نخ

به صورت کلی لیفت با نخ طی مراحل مختلفی انجام می شود و برای آن ابتدا پزشک وضعیت اشخاص را بررسی می کند تا دریابد که کدام بخش های صورت باید لیفت شوند.

1. بررسی وضعیت: پزشک ابتدا وضعیت متقاضی را بررسی می‌کند تا بخش‌های مناسب برای لیفت را مشخص کند.

2. علامت‌گذاری: بخش‌های مورد نظر برای لیفت با علامت مشخص می‌شوند.

3. بی‌حسی: از بی‌حسی موضعی برای آرامش و کاهش درد متقاضی استفاده می‌شود.

4. ورود نخ: نخ‌های مخصوص لیفت از طریق سوراخ‌های کوچک ایجاد شده در پوست به زیر پوست منتقل می‌شوند.

5. تنظیم زاویه و کشیدن نخ: پزشک زاویه نخ را تنظیم می‌کند و آن را به میزان لازم می‌کشد تا پوست جا به جا شود و افتادگی آن برطرف شود.

6. بخیه زدن: پوست در محل دقیق و مناسب بخیه زده می‌شود.

7. ماندگاری نخ: نخ‌ها در زیر پوست باقی می‌مانند و به مرور زمان جذب بدن می‌شوند.

نحوه انجام لیفت با نخ
نحوه انجام لیفت با نخ

اما در این خصوص جای هیچ نگرانی و ترسی نیست زیرا این نخ ها جذبی هستند و پس از مدتی به صورت خودکار از بین می روند و به بدن جذب می شوند. در نتیجه نیازی به کشیدن بخیه و یا بیرون آوردن نخ ها نخواهد بود.

انواع روش های لیفت با نخ

لیفت صورت با انواع نخ لیفت روشی است که به منظور از بین بردن چروک های پوستی مورد استفاده قرار می گیرد و با یک عمل جراحی سرپایی و کوتاه مدت انجام می شود. در این روش پزشک متخصص از نخ های مخصوصی استفاده می کند و به کمک آنها عملیات صاف کردن پوست و از بین بردن چروک ها را انجام می دهد.

در این روش نه تنها میتوان چروک های پوستی را برطرف کرد بلکه میتوان هر گونه شل شدگی و یا افتادگی پوست را نیز برطرف نمود.

۱) لیفت با نخ جذبی

نخ‌های PDO بخیه‌هایی هستند که قابل جذب بوده و از پلی دیوکسانون ساخته شده‌اند. این ماده به عنوان یک ماده قابل جذب و ضد حساسیت شناخته شده است و برای مدت‌ها در روش‌های پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. در طول لیفت با نخ PDO، بخیه‌ها با دقت زیر پوست قرار می‌گیرند تا لیفت و پشتیبانی فوری ایجاد شود.

۲) لیفت با نخ غیر قابل جذب

از جمله این نوع نخ‌ها می‌توان به نخ آپتوس اشاره کرد. این نوع نخ‌ها معمولاً از پلی لاکتیک اسید (PLA) و پلی کاپرولاکتون (PCL) ساخته می‌شوند که زیست تخریب‌پذیر هستند و تولید کلاژن را در پوست تحریک می‌کنند.

این نوع نخ یک اثر داربستی ایجاد می‌کند که پوست را تا زمانی که رشد کلاژن جدید رخ دهد در جای خود نگه می‌دارد و باعث سفت شدن بیشتر و بهبود ظاهر پوست می‌شود.

۳) لیفت با نخ ترکیبی

استفاده از نخ‌های جذبی و غیرقابل‌جذب به صورت همزمان نوع دیگری از روش لیفت نخ است. البته در صورتی که متخصص از این روش استفاده کند، بعد از مدتی نخ‌های قابل‌جذب از بین خواهند رفت، اما نخ‌های غیرقابل‌جذب به شکل تکه‌های ریز در زیر پوست باقی خواهند ماند.

کاربرد‌های لیفت با نخ

لیفت با نخ برای قسمت ها و بخش های مختلف صورت امکان پذیر است و متقاضیان میتوانند این روش را برای بخش های ذکر شده در زیر انجام دهند:

۱) لیفت نخ صورت:

در لیفت صورت با نخ، متخصص پوست با قرار دادن نخ‌های پزشکی در صورت شما، پوست را سفت می‌کند و سپس با سفت کردن آن، پوست را به سمت بالا می‌کشد.

کسانی که به دلیل شرایط پزشکی که بیهوشی عمومی را مخاطره‌آمیز می‌کند، نمی‌توانند عمل جراحی لیفت صورت انجام دهند، ممکن است لیفت با نخ را به عنوان روشی ایمن‌تر در نظر بگیرند.

 لیفت بینی با نخ

۲) لیفت نخ گونه:

بالا رفتن سن و یا کاهش وزن شدید از جمله عواملی است که موجب افتادگی گونه ها و شل شدن انها می شود. این مساله از زیبایی چهره می کاهد و تاثیرات منفی بر روی وضعیت گونه می گذارد؛ از این جهت لیفت گونه با نخ را میتوان انجام داد تا گونه ها سفت و لیفت شوند و ظاهر بهتری پیدا کنند

۳) لیفت نخ بینی:

لیفت بینی با نخ به منظور از بین بردن افتادگی بینی و بالا تر کردن نوک آن انجام می‌شود که با به کارگیری آن، وضعیت ظاهری بینی بهبود می‌یابد. به عنوان مثال، افرادی که دارای افتادگی نوک بینی هستند، از بهترین کاندیداها برای این روش محسوب می‌شوند.

۴) لیفت نخ ابرو و چشم:

لیفت ابرو با نخ نیز امکان پذیر است و هدف از آن افزایش فاصله میان چشم و ابرو است. علاوه بر آن این روش به منظور برطرف کردن افتادگی پلک نیز به کار برده می شود و تاثیرات زیادی بر روی چهره می گذارد.

3) لیفت نخ شقیقه:

به دو بخش قرار گرفته در بالای گوش شقیقه می گویند که لیفت با نخ برای این قسمت نیز انجام می شود. لیفت شقیقه با نخ از رایج ترین انواع گونه های لیفت صورت است که به وفور استفاده می شود. هدف از انچام این کار برطرف کردن چروک های پیشانی و یا کشیده تر شدن  چشم ها است.

لیفت شقیقه در ظاهر چشم بسیار موثر است و معمولا کسانی که تمایل دارند تا چشم های کشیده تری داشته باشند، لیفت شقیقه انجام می دهند؛ زیرا با این کار هم چشم های آنها کشیده تر می شود و هم چین و چروک و افتادگی پوست در این بخش از بین می رود.

۴) لیفت نخ غبغب:

در روش لیفت نخ غبغب به راحتی می توان غبغب را حذف کرد. این نخ ها به گونه ای وارد چانه می شوند تا یک اثر لیفت ایجاد کنند که ‌در نهایت این عمل باعث می شود تا پوست آویزان زیر چربی جمع شود.

۵) لیفت نخ اخم:

بسیاری از پزشکان گزینه های کم تهاجمی را برای کاهش ظاهر خطوط اخم ارائه می دهند. یکی از این روش ها لیفت نخ اخم است که بسیار موثر بوده و زمان بهبودی کمی دارد.

اما با توجه به اینکه نتایج آن موقتی است، می بایست بعد از گذر مدت زمان معینی برای انجام دوباره لیفت نخ برای خط اخم مراجعه کنید.

از بین بردن خط اخم با نخ
از بین بردن خط اخم با نخ

مزایای لیفت صورت با نخ چیست؟

از جمله مهم ترین مزایای این روش میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کم تهاجمی بودن
  • عدم وجود درد و خونریزی
  • دریافت نتیجه موثر و رضایت بخش
  • امکان استفاده از این روش برای بخش های مختلف صورت
  • عدم نیاز به بیهوشی
  • کوتاه مدت بودن زمان عملیات
  • عدم وجود محدودیت سنی و جنسی
  • بهره مند بودن از نتایج با دوام و ماندگار
  • برخوردار بودن از هزینه مناسب
  • و…

معایب لیفت صورت با نخ چیست؟

  • عدم دائمی بودن نتیجه لیفت صورت با نخ
  • بازگشت پذیر بودن نتایج حاصل از این روش
  • امکان بروز عفونت
  • امکان ایجاد عدم تقارن در صورت
  • امکان ایجاد خونریزی طولانی مدت

لیفت صورت بدون جراحی

لیفت صورت بدون جراحی یک درمان سفارشی و ترکیبی است که برای نیازهای منحصر به فرد هر بیمار طراحی شده است. لیفت صورت غیر جراحی معمولا شامل درمان های تزریقی مانند:

  • بوتاکس
  • فیلر های پوستی 
  • و ….

است. درمان های دیگر ممکن است شامل لیفت با نخ،  درمان های لیزری باشد. بیمارانی که شلی خفیف تا متوسط ​​پوست یا چین و چروک و خطوط ریز و سایر علائم اولیه پیری را تجربه می کنند، کاندیدای ایده آل برای لیفت صورت بدون جراحی هستند.

عکسهای لیفت صورت با نخ

عکسهای لیفت صورت با نخ

اقدامات بعد از لیفت نخ

بعد از لیفت با نخ چه فعالیتی می توانید انجام دهید؟
از دویدن، دوچرخه‌سواری، وزنه‌برداری یا هر فعالیت شدید دیگری تا زمانی که محل‌های لیفت با نخ شما بهبود پیدا کند، خودداری کنید . همچنین مهم است که حداقل به مدت یک هفته از یوگا پرهیز کنید، زیرا در بسیاری از وضعیت ها باید باید سر خود را بالا نگه دارید.

  • به مدت 1-2 هفته از سیگار کشیدن یا مصرف مشروبات الکلی (شامل شراب) خودداری کنید .
  • سیگار کشیدن و نوشیدن الکل روند بهبودی را کند می کند. تا 24 ساعت پس از درمان از محصولات مراقبت از پوست / آرایش استفاده نکنید.
  • تا زمانی که در نوبت بعدی به پزشک مراجعه نکرده اید، روی نقطه ورود آرایش نکنید. و مراقبت بعد از لیفت نخ که توسط پزشک توصیه شده است را جدی بگیرید.

مدت زمان انجام لیفت نخ

حدود 45 تا 60 دقیقه طول می‌کشد تا لیفت نخ انجام شود البته توجه کنید که این روش تحت بی‌حسی موضعی در شرایط استریل شده انجام می‌شود. نخ های لیفت با دقت وارد پوست شده و تعداد آن ها متناسب با نیازهای هر فرد استفاده خواهد شد.

بلافاصله پس از لیفت، مقداری تورم و کبودی را تجربه خواهید کرد که این تورم می تواند برای چند روز از 7-10 روز طول بکشد.

مدت زمان عمل لیفت با نخ صورت چقدر است ؟
مدت زمان عمل لیفت با نخ صورت چقدر است ؟

ماندگاری لیفت با نخ چقدر است؟

لیفت نخ چقدر دوام دارد؟

لیفت با نخ نیز دائمی نیست. لیفت صورت نمی تواند روند پیری را به طور کامل متوقف کند، اما نتایج آن ممکن است سال ها باقی می ماند.

ماندگاری آن حتی تا ۲ سال نیز باقی می ماند. برای ماندگاری طولانی‌تر نتایج، ممکن است به فیلر های پوستی یا درمان‌های دیگری نیاز داشته باشید که هزینه و زمان بیشتری را صرف می‌کند.

هزینه و قیمت لیفت با نخ

هزینه لیفت صورت با نخ با نوساناتی رو به رو است زیرا این روش برای هر فردی شرایط متفاوتی دارد که بر اساس آن قیمت لیفت نیز بالا و پایین می شود. مهمترین مسائل موثر در هزینه این روش عبارتند از:

  • بخشی از صورت که قصد لیفت با نخ برای آن را دارید
  • مرکز زیبایی
  • متخصص پوست که این کار را برای متقاضی انجام میدهد
  • کیفیت مواد اولیه که برای متقاضیان استفاده می شود

دوره نقاهت لیفت صورت با نخ چقدر است؟

دوره نقاهت لیفت صورت با نخ برای هر بیماری متفاوت است، اما معمولاً، شما می توانید انتظار داشته باشید که در مجموع حدود چهار هفته زمان نیاز خواهید داشت.

در طول هفته اول، تورم و کبودی را تجربه خواهید کرد، بنابراین ما معمولاً توصیه می‌کنیم حتما مدت زمان بیشتری را برای استراحت در نظر بگیرید.

شما در چهار هفته اول پس از عمل لیفت با نخ از انجام ورزش های شدید منع خواهید شد.

در طول ریکاوری می‌توانید کارهای خود را به طور معمول انجام دهید، اما ممکن است به شما توصیه شود در هفته اول بدون اجام فعالیت های سنگین روز خود را سپری کنید.

بهترین دکتر لیفت نخ در تهران

دکتر عاطفه فرامرزی فارغ التحصیل دکترای پزشکی عمومی از دانشگاه تهران، عضو انجمن نخبگان کشوری و عضو انجمن متخصصین پوست مو زیبایی ایران و آمریکا می باشند.
دکتر عاطفه فرامرزی طی شرکت در کنگره های معتبر دنیا در کشور های فرانسه، آلمان، آمریکا ، امارات و ارائه مقالات متعدد دوره های جراحی زیبایی انجمن زیبایی متخصصین اروپا را گذرانده‌اند.

بهترین دکتر لیفت نخ در تهران
بهترین دکتر لیفت نخ در تهران

در صورتی که قصد انجام لیفت با نخ دارید، پیشنهاد می کنیم با مشاورین کلینیک تماس حاصل کنید تا به شکل بهتری راهنمایی شوید.

سخن پایانی

لیفت با نخ را باید حتما در مراکز معتبر زیبایی پوست و زیر نظر بهترین متخصصین انجام دهید تا از بروز معایب و عوارض این روش جلوگیری به عمل آید. در غیر این صورت سلامتی و زیبایی شما هموطنان عزیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

تماس با دکتر عاطفه فرامرزی
ارسال دیدگاه
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...
بیشتر بخوانید