از بین بردن خط بخیه کاشت مو

از بین بردن خط بخیه کاشت مو
آنچه می خوانید! ...

نحوه از بین بردن خط بخیه کاشت مو چگونه است؟ بعد از کاشت مو، خطوط بخیه ممکن است به دلیل جراحت و انجام عمل جراحی، به صورت قابل توجهی در پوست نمایان باشند. برای از بین بردن این خطوط بخیه، روش های مختلفی وجود دارد که در این مقاله از سایت دکتر فرامرزی در مورد آن صحبت کرده و اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می دهم.

بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما بمانید.

5 راه از بین بردن خط بخیه کاشت مو

برای از بین بردن این خطوط توسط دکتر متخصص پوست و مو در کامرانیه می توان با استفاده از راهکارهای زیر اقدام کرد. از جمله:

1- لیزر:

در این روش، یک لیزر قدرتمند بر روی خطوط بخیه هدایت می شود و بافت پوست آسیب دیده را حذف می کند. این روش معمولاً برای خطوط بخیه سطحی و کوچک مناسب است.

2- میکرونیدلینگ:

این روش شامل استفاده از سوزن های ریز برای ایجاد نقاط خونریزی در منطقه خط بخیه است. این نقاط خونریزی باعث تحریک رشد بافت پوست می شود و خط بخیه به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

3- کرم های ضد جوش:

استفاده از کرم های ضد جوش می تواند به کاهش خطوط بخیه کمک کند. این کرم ها معمولاً شامل عناصری هستند که به ترمیم پوست کمک می کنند و باعث بهبود حالت پوست می شوند.

4- ماساژ:

ماساژ منطقه خط بخیه می تواند به تحریک رشد بافت پوست و بهبود حالت پوست کمک کند. این روش برای خطوط بخیه سطحی و کوچک مناسب است.

5- جراحی:

در صورتی که خط بخیه بسیار بزرگ و ژرف باشد، جراحی ممکن است بهترین راه حل باشد. در این روش، پوست در منطقه خط بخیه بریده و دوباره به هم وصل می شود.

توجه! توجه!

قبل از انجام هر روشی برای از بین بردن خط بخیه، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین راه حل را برای شما تعیین کنید.

چه نوع اسکارهایی بعد از کاشت مو دیده می شود؟

امروزه بیشتر اسکارها مربوط به از کاشت مو به روش FUE است، زیرا این رایج‌ترین نوع جراحی ترمیم مو است. جای زخم می تواند اسکار واقعی (ضایعه برجسته) یا تغییرات رنگدانه (شایع تر) باشد. تغییرات رنگدانه معمولاً در پوست‌های تیره‌تر با موهای تیره دیده می‌شود، زیرا تضادی بین بافت پوست سر، مو و هیپوپیگمانتاسیون طبیعی ناشی از پانچ وجود دارد.

اسکارهای FUT معمولا له اندازه روش FUE نیست، و در بیشتر موارد می‌توانند با موهای بلندتر پنهان شوند. استفاده از بسته کننده تریکوفیتیک باعث کاهش ظاهر این اسکارها می شود. اسکارهای FUT می‌توانند برجسته (هیپرتروفیک)، قرمز، هیپوپیگمانته و فاقد فولیکول‌های مو باشند.

جراحی چرخش فلپ یک اسکار بزرگ و طولانی ایجاد می‌کند که از یک طرف پوست سر به طرف دیگر گسترش می‌یابد. اغلب تغییرات کانتور در داخل خط اسکار وجود دارد.

چگونه جراحی قبلی ترمیم مو را استتار می کنید؟

این واقعاً به یافته های بالینی بستگی دارد. اگر جراحی قبلی از نوع FUE یا FUT بود و شامل برجسته شدن واحدهای فولیکولی مو متشکل از دو، سه و چهار موی انتهایی بود، راه حل ممکن است به آسانی انتقال گرافت های یک واحدی در جلوی این نواحی باشد. این یک خط موی طبیعی ایجاد می کند که جراحی قبلی را استتار می کند.

از طرف دیگر، اگر گرافت های بزرگتر (سه تا چهار واحد، گرافت های متراکم) به خط موی جلویی خیلی نزدیک باشند، یا صرفاً در جهت اشتباه اشاره کنند، استتار به تنهایی مشکل را اصلاح نمی کند. در برخی موارد، این امر شامل کاهش تراکم موها در برخی مناطق با انتقال واحدهایی با موهای انتهایی بیشتر و جایگزینی آنها با موهای منفرد است

چگونه اسکارهای ناشی از FUE را رفع کنیم؟

در بیشتر موارد، اسکار FUE با تغییرات رنگدانه مشخص می‌شود، یعنی مناطق کوچک 0.7 تا 1.1 میلی‌متری کاهش رنگدانه. این فقط در صورت کوتاه شدن موها و اگر کنتراست بالایی بین نوع پوست، مو و رنگ پوست سر داشته باشید قابل مشاهده است. این نوع کنتراست رنگدانه را می توان به طور موثر با میکروپیگمنتیشن پوست سر درمان کرد.

جای زخم پاپولار بسیار نادر است. اینها را می توان با لیزر، قطره چکان CS، لوسیون CS و دیودهای ساطع نور سطح پایین بهبود بخشید. اسکار واقعی 1-2 سال طول می کشد تا از بین برود.

آیا نیاز به مشاوره دارید؟

در صورتی که در این زمینه قصد دارید با متخصص حرفه ای از جمله دکتر متخصص پوست و مو در اندرزگو تهران مشورت کنید، حتما با کارشناسان دکتر فرامرزی در ارتباط باشید تا به بهترین شکل ممکن دغدغه شما را در این زمینه حل کنند.

تماس با دکتر عاطفه فرامرزی
ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...
بیشتر بخوانید