از بین بردن خط بخیه سزارین

از بین بردن خط بخیه سزارین
آنچه می خوانید! ...

راه های از بین بردن خط بخیه سزارین کدام است؟ اگر زایمان سزارین داشته اید ، ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که زخم شما چگونه بهبود می یابد. سؤالات بسیاری در مورد پیامدهای سزارین شما وجود دارد: چه مدت طول می کشد تا یک زخم بهبود یابد؟
برای دریافت پاسخ به همه این سؤالات و موارد دیگر در مجموعه دکتر فرامرزی، در ادامه بخوانید.

آیا جای زخم سزارین از بین می رود؟

سزارین یک جراحی بزرگ است و از بین بردن خط بخیه سزارین شما زمان می برد تا بهبود یابد. مانند هر جای زخم دیگری، احتمالاً به طور کامل از بین نخواهد رفت. با این حال، می توانید با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد استراتژی هایی برای به حداقل رساندن ظاهر اسکار خود صحبت کنید.

چه مدت طول می کشد تا جای زخم سزارین بهبود یابد؟

هر کس متفاوت است و زمان لازم است تا جای زخم بهبود یابد. این ایده خوبی است که چند هفته پس از تولد با متخصص پوست و مو در نیاوران خود مشورت کنید. در حوالی این زمان، احتمالاً می توانید برخی از فعالیت های منظم مانند ورزش های سبک را از سر بگیرید و تقریباً احساس بهبودی کنید.
زمانی بین 6 تا 12 هفته، معاینه کامل پس از زایمان خود را انجام خواهید داد و می توانید هر گونه نگرانی را با متخصص خود در میان بگذارید.

درمان جای زخم سزارین

هیچ کس جای زخم را دوست ندارد، اما جای زخم سزارین شما یک نشان افتخار واقعی است! بدن شما سخت کار کرده است تا کوچولوی خود را در داخل آن برآمدگی پرورش دهد ، و شما زخم های واقعی برای اثبات آن دارید.

اینها با گذشت زمان محو می شوند و کمتر دیده می شوند. با این حال، برخی از زنان تعجب می‌کنند که آیا می‌توان جای زخم سزارین را با درمان‌ها از بین برد؟

همه جای زخم ها به طور متفاوتی بهبود می یابند و جای زخم سزارین شما می تواند به چیزی به نام کلوئید تبدیل شود که زمانی رخ می دهد که یک توده از بافت اسکار بیش از حد رشد کرده در بالای پوست ظاهر شود و یک برجستگی سخت ایجاد کند.

اسکارهای کلوئیدی می توانند به رشد خود ادامه دهند و ممکن است گسترش پیدا کنند. یا گاهی اوقات یک اسکار سزارین به سادگی برجسته به نظر می رسد که به عنوان اسکار هیپرتروفیک شناخته می شود . چه یک اسکار معمولی، یک کلوئید یا یک اسکار هیپرتروفیک داشته باشید، چه کاری می توانید در مورد آن انجام دهید؟

با متخصص خود در مورد درمان ها و استراتژی های ممکن برای به حداقل رساندن جای زخم صحبت کنید. پزشک شما ممکن است بتواند مستقیماً به شما کمک کند، یا ممکن است شما را به یک متخصص دیگری ارجاع دهد. اینها برخی از استراتژی‌ها و درمان‌های پیشگیرانه استاندارد برای اسکار هستند:

1) درمان های سیلیکونی

استفاده از پماد سیلیکون، ژل یا ورقه ژل سیلیکونی ممکن است در وهله اول به جلوگیری از ایجاد اسکارهای سزارین کمک کند.

2) فشار درمانی

به طور مشابه، فشار درمانی همراه با ماساژ می تواند از تشکیل اسکار جلوگیری کند – یا در صورت ایجاد زخم، اندازه آن را کاهش دهد.

درمان جای زخم سزارین
درمان جای زخم سزارین

3) درم ابریژن

درم ابریژن که اغلب برای اسکار آکنه استفاده می شود، برجستگی های روی پوست را با “سنباده زدن” ملایم آن صاف می کند.
تزریقات داروهایی مانند کورتیکواستروئیدها ممکن است مستقیماً به پوست شما تزریق شوند تا به صاف شدن جای زخم ها و کاهش درد و خارش کمک کنند.

درمان های لیزری این درمان‌ها از طول موج خاصی برای هدف قرار دادن رگ‌های خونی در پوست استفاده می‌کنند و کمک می‌کنند جای زخم‌ها کمتر دیده شوند.

4) عمل جراحی

برخی از اسکارها را می توان با جراحی برداشت یا اندازه آنها را کاهش داد. جراح همچنین می تواند پیوند پوست را در محل اسکار قدیمی قرار دهد تا پوستی سالم داشته باشد.

اگر به هر یک از این درمان ها در طول فرآیند بهبودی اسکار سزارین علاقه مند هستید، با متخصص پوست و مو در قیطریه تهران مشورت کنید.

اسکار عفونی سزارین

بخش مهمی از مراقبت از برش سزارین، مراقبت از علائم عفونت است، زیرا هر زخم جراحی ممکن است عفونی شود. علائم عوارض ناشی از اسکار سزارین عبارتند از

  1. ادرار دردناک یا ترشحات شدید واژن
  2. پارگی قابل مشاهده در برش
  3. قرمزی شدید، ترشح شدید یا بوی شدید در اطراف محل برش سزارین
  4. درد شدید شکم

اگر اسکار سزارین یا محل برش شما عفونی شد، با متخصص خود تماس بگیرید تا درمان مناسب را توصیه کند. به احتمال زیاد، آنتی بیوتیک دریافت خواهید کرد. اما اگر یک عفونت به خصوص پیشرفته یا عمیق باشد، ممکن است به جراحی اضافی نیاز داشته باشید.

تماس با دکتر عاطفه فرامرزی
ارسال دیدگاه
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...
بیشتر بخوانید