تزریق ژل لب

تزریق ژل لب
آنچه می خوانید! ...

تزریق ژل لب چیست؟ فیلر لب در واقع ژل هایی هستند که به لب های شما حجم می دهند. آنها نوعی پرکننده پوستی هستند. فیلر لب معمولا از اسید هیالورونیک مصنوعی (HA) تشکیل شده است – HA یک ماده طبیعی در بدن شما است.

در ادامه با دکتر عاطفه فرامرزی همراه باشید تا بیشتر در این مورد با شما حرف بزنیم.

چه کسانی تزریق فیلر لب انجام می دهند؟

تزریق پرکننده لب یک تصمیم شخصی است. برای در نظر گرفتن این نوع تزریق، باید:

  • از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشید.
  • انتظارات واقع بینانه داشته باشید.
  • عفونت فعال دهانی از جمله آفت یا تبخال نداشته باشید.

بسیاری از افرادی که از فیلر لب استفاده می کنند می خواهند اندازه لب های خود را افزایش دهند. ممکن است به دلایل زیادی بخواهید اندازه لب های خود را بزرگ کنید، با افزایش سن، ممکن است لب‌های شما کوچک‌تر یا نازک‌تر شوند، فیلتروم (شیار بین لب بالایی و سپتوم) بلندتر و صاف‌تر شود و فاصله بین گوشه‌های دهان (فاصله بین‌کمیسیتی) افزایش یابد.

ممکن است اندازه یا شکل لب های شما متفاوت باشند (نامتقارن) و ترجیح دهید آن هارا اصلاح کنید.

در چنین شرایطی حجم لب های خود را از دست خواهید داد!!

با گذشت زمان، ممکن است حجم لب های خود را از دست بدهید که ممکن است در نتیجه موارد زیر باشد:

  • ژنتیک
  • سیگار کشیدن
  • آسیب های ناشی از نور خورشید

ماندگاری ژل لب چقدر است؟

پرکننده های لب معمولا 12 تا 18 ماه دوام می آورند. با این حال، این بستگی به سن شما دارد و اینکه بدن شما با چه سرعتی کالری ها را به انرژی (متابولیسم) تجزیه می کند. افراد جوان تر تمایل دارند کالری را سریعتر بسوزانند، بنابراین فیلر لب دوام زیادی نخواهد داشت.

ماندگاری ژل لب چقدر است؟
ماندگاری ژل لب چقدر است؟

قبل از عمل پرکننده لب چه اتفاقی می افتد؟

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) استفاده از پرکننده های لب را در افراد زیر 21 سال تایید نکرده است. در نتیجه، برای دریافت تزریق ژل در نیاوران مورد تایید FDA باید حداقل 21 سال سن داشته باشید.

قبل از عمل پرکننده لب، با متخصص خود ملاقات خواهید کرد. ایشان عوامل بسیاری از جمله سلامت روانی و هر شرایط اجتماعی را ارزیابی می کنند و ممکن است سوالات زیر را بپرسد:

چرا ژل لب می‌خواهید؟ چه انتظاراتی دارید؟

سلامت جسمانی و فرم صورت شما نیز مهم است. دکتر عاطفه فرامرزی سلامت عمومی شما را ارزیابی می‌کند، از جمله شرایط سلامتی قبلی یا عوامل خطر. با متخصص خود در مورد هر گونه حساسیتی که دارید نیز صحبت کنید.
و در مورد داروهای تجویزی یا بدون نسخه (OTC) که مصرف می کنید، از جمله مکمل های گیاهی، به آنها بگویید.

متخصص صورت شما را معاینه و اندازه گیری می کند. آنها همچنین از صورت و لب های شما برای پرونده پزشکی شما عکس می گیرند.

در طی عمل تزریق ژل لب چه اتفاقی می افتد؟

در طول عمل پرکننده لب، ارائه دهنده متخصص شما یک بی حس کننده موضعی را روی لب های شما اعمال می کند. بی‌حسی موضعی لب‌های شما را بی‌حس می‌کند تا دردی احساس نکنید و این روند تا حد امکان راحت باشد.

کرم‌های بی‌حس‌کننده اغلب از بنزوکائین، لیدوکائین و تتراکائین (BLT) تشکیل شده‌اند. حدود 15 تا 30 دقیقه بعد، لب های شما باید بی حس شوند.

اگر آلرژی به BLT دارید، ممکن است متخصص به شما پیشنهاد تزریق بلوک عصبی برای بی‌حس کردن لب‌هایتان بدهد. حدود 15 تا 30 دقیقه پس از تزریق، لب های شما باید بی حس شوند.

سپس پزشک شما از یک سوزن نازک برای تزریق پرکننده لب به هر یک یا همه قسمت‌های لب شما، از جمله لبه‌های لب (حاشیه ورمیلیون)، انحنای مرکز لب بالایی (کمان کوپید) و کمان‌های دهانی استفاده می‌کند.

شما هیچ دردی احساس نخواهید کرد، اما ممکن است احساس نیشگون گرفتن داشته باشید. به طور متوسط متخصص شما 1 میلی لیتر پرکننده لب را به لب های شما وارد می کند که حدود یک پنجم قاشق چای خوری است. سوزن بیشتر از 2.5 میلی متر (میلی متر) در پوست شما فرو نمی رود.

در فرامرزی ممکن است یک کیسه یخ روی لب های شما در طول عمل قرار دهد تا تورم و کبودی را به حداقل برساند.

کل این روش ممکن است 30 دقیقه یا تا دو ساعت طول بکشد.

بعد از عمل پرکننده لب چه اتفاقی می افتد؟

پس از تکمیل این روش، پزشک ممکن است به آرامی لب های شما را ماساژ دهد تا پرکننده را جذب کنند. ممکن است به یخ زدن لب های شما نیز ادامه دهند.

متخصص شما را تا 15 دقیقه تحت نظر خواهد داشت تا مطمئن شود که هیچ عارضه جانبی از جمله سرگیجه، حالت تهوع یا خونریزی شدید را تجربه نمی‌کنید.

هنگامی که آنها تشخیص دادند که دیگر نیازی به نظارت ندارید، به شما اجازه می دهند ترخیص شوید. یک بی حس کننده موضعی شما را خسته یا گیج نمی کند، بنابراین می توانید خودتان را به خانه برسانید. با این حال، بهتر است از یکی از اعضای خانواده یا دوستانتان کمک بگیرید.

لب های شما ممکن است متورم، حساس و کبود شده باشد. تورم معمولاً بعد از 24 تا 48 ساعت از بین می رود، اما ممکن است تا یک هفته طول بکشد.

متخصص شما نیز حدود دو هفته پس از عمل برای نظارت بر لب‌های شما، قرار ملاقات بعدی را تعیین می‌کند.

بعد از عمل پرکننده لب چه اتفاقی می افتد؟
بعد از عمل پرکننده لب چه اتفاقی می افتد؟

چند نکته کلیدی بعد از تزریق ژل لب

نکات زیر به بهبود لب های شما کمک می کند

برای کاهش التهاب، درد و تورم از کیسه یخ تا 10 دقیقه استفاده کنید.
حداقل به مدت 24 ساعت از رژ لب، بالم لب یا هر محصول دیگری روی لب های خود استفاده نکنید.

آیا نیاز به مشاوره دارید؟

در صورتی که قصد تزریق فیلر لب را دارید بهتر است قبل از هرگونه اقدامی ابتدا مشاوره شده و سپس در صورت تایید متخصص، اقدام کنید.

تماس با دکتر عاطفه فرامرزی
ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...
بیشتر بخوانید