لیزرهای درمانی و جوانسازی پوست

آنچه می خوانید! ...

لیزرهای درمانی و جوانسازی پوست چه هستند؟ جدیدترین لیزر جوانسازی پوست چیست؟ بهترین نوع لیزر برای جوانسازی پوست چه می باشد؟ جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال چگونه است؟ هزینه جوانسازی پوست با لیزر چه قدر است؟ از آنجایی که لیزر درمانی امروزه برای امور درمانی و زیبایی مختلف به کار برده می شود، کسب اطلاع از این مسائل می تواند حائز اهمیت باشد.

لیزر یکی از تجهیزات جدید در علم پزشکی و زیبایی است که کاربردهای بسیار وسیعی دارد و در زمینه های مختلف از آن استفاده می شود؛ این ابزار و تجهیزات پزشکی در زمینه جوانسازی و زیبایی پوست نیز به کار برده می شود و در این جهت جایگاه بسیار ویژه ای پیدا کرده است.

زیرا اغلب کلینیک های زیبایی پوست از لیزر در این زمینه استفاده می کنند و رضایت کافی از آن دارند.

لیزرهای درمانی و جوانسازی پوست:

جوانسازی پوست با لیزر تحت بی حسی موضعی انجام می شود و تمامی روش های آن به صورت کم تهاجمی هستند که نیازی به بیهوشی نخواهند داشت بلکه در طی مراحل سرپایی عملیات آن انجام می شود.

هدف از به کار بردن لیزرهای درمانی در حوزه پوست را میتوان جوانسازی پوست، تقویت پوست و برطرف شدن مشکلات پوستی در نظر گرفت.

لیزرهای درمانی که به منظور جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرند انواع مختلفی دارند و برخی از جدیدترین آنها در جهت جوانسازی پوست از قبیل زیر هستند:

لیزر فرکشنال rf :

لیزر فرکشنال rf که به آن لیزر ار اف فرکشنال نیز گفته می شود دستگاهی است که از طریق انتقال گرما به لایه های میانی پوست موجب جوانسازی آن می شود. به عبارت دیگر لیزر ار اف فرکشنال به این شکل عمل می کند که دستگاه بر روی صورت حرکت داده می شود و سوزن های موجود بر روی دستگاه به لایه میانی پوست نفود می کنند و سپس گرمای لیزر وارد پوست می شود. این عمل موجب تحریک کلاژن سازی در پوست می شود و تاثیرات چشم گیری بر روی وضعیت پوست و جوانسازی آن می گذارد.

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال یکی از متداول ترین روش هایی است که امروزه در سالن های زیبایی و کلینیک های پوست و مو به کار برده می شود.

لیزر فرکشنال co2:

لیزر فرکشنال co2 نوعی دیگر از لیزرهای درمانی است که به منظور جوانسازی و لایه برداری از پوست مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که از لیزر فرکشنال co2 استفاده می شود، ستون های تخریبی در پوست به وجود می آیند که به کمک آنها لایه برداری از پوست انجام می شود.

برای این روش نیز از بی حس کننده موضعی استفاده می شود و تمامی سطح پوست صورت به بی حس کننده آغشته می شود تا در حین انجام عملیات متقاضیان شرایط مناسبی داشته باشند. لیزر فرکشنال co2 سرعت بازسازی سلولی را افزایش می دهد و موجب تحریک کلاژن سازی در پوست می شود و معضلات پوستی را کاهش می دهد.


بیشتر بخوانید : هزینه آر اف فرکشنال


لیزر اربیوم:

لیزر اربیوم در مقایسه با لیزرهای ذکر شده در فوق از قدرت بیشتری برخوردار است و به شکل تهاجمی تری عملیات جوانسازی و پاکسازی پوست را انجام می دهد. در این روش در این روش سلول های پوستی با گرمای شدید از بین می روند و تبخیر می شوند در حالی که در روش های فوق هیچ سلولی از بین نمی رود. استفاده از لیزر اربیوم باعث می شود که کلاژن سازی در پوست تقویت شود و پوست سفت گردد. از آنجایی که تاثیرات حاصل از این روش بیشتر از لیزرهای دیگر است، پزشکان از آن استقبال زیادی کرده اند و آن را به کار می برند.

لیزر فوتونا:

در حوزه لیزرهای درمانی و جوانسازی پوست باید به لیزر فوتونا نیز اشاره داشته باشیم.

لیزر فوتونا در سطح جهان به عنوان یکی از بهترین لیزرهای غیرتهاجمی شناخته می شود که جوایز زیادی از سوی کشور امریکا دریافت کرده است.

به عبارت دیگر فوتونا یک لیزر چند کاره است که موجب کشیده شدن و سفت شدن پوست صورت می شود و برای کسانی که به دلایل مختلف با شل شدگی پوست و افتادگی آن رو به رو هستند بسیار مناسب است.

علاوه بر آن لیزر فوتونا در جهت برطرف کردن لکه های پوستی نیز به کار برده می شود.

هزینه جوانسازی پوست با لیزر:

هزینه جوانسازی پوست با لیزر موضوع مهمی است که در تصمیم گیری متقاضیان دخیل است. در این زمینه باید گفت که هزینه انجام این کار برای هر کسی به تناسب شرایط او تعیین می شود و باید فاکتورهای موثر در قیمت بررسی شوند.

مهمترین مسائلی که در هزینه جوانسازی پوست با لیزر دخیل هستند نیز از قبیل زیر می باشند:

تعداد جلسات لیزر درمانی برای هر شخص:

تعداد جلسات لیزر درمانی که برای هر کسی باید انجام شود متفاوت است و پزشک بر حسب شرایط پوستی متقاضیان تعداد جلسات را برای آنها تعیین می کند. با این وجود کسانی که تعداد جلسات بیشتری نیاز داشته باشند باید هزینه بیشتری بپردازند.

نوع لیزرهای درمانی که برای هر کسی استفاده می شود:

همان طور که اشاره شد لیزرها انواع مختلفی دارند و هر یک از آنها شرایط متفاوتی را به وجود می آورند. از این جهت هزینه به کار بردن آنها نیز با هم متفاوت است و نوع لیزرهای درمانی که برای هر کسی مورد استفاده قرار می گیرد در هزینه موثر واقع می شود.

پزشک معالج:

پزشکان پوست و مو که به انجام این امور برای متقاضیان و بیماران خود می پردازند دستمزد و شرایط یکسانی ندارند بلکه آنها در میزان تخصص، مهارت و دانش متفاوت هستند. به همین دلیل پزشک معالج باید به عنوان یکی از گزینه های موثر در هزینه مد نظر قرار بگیرد.

مرکز زیبایی پوست و مو:

مراکز زیبایی پوست و مو از تجهیزات متفاوتی استفاده می کنند و کیفیت خدمات رسانی آنها با هم فرق دارد. به همین دلیل مرکز زیبایی پوست و مو که به آن مراجعه می کنید در هزینه های شما موثر واقع می شود و میتواند به هزینه شما بیفزاید و یا از آن بکاهد.

اما به خاطر داشته باشید که انتخاب بهترین مرکز برای به کار بردن لیزرهای درمانی و جوانسازی پوست گزینه مناسب تری است و نتایج موثرتری را نصیب شما می کند.


بیشتر بخوانید : دکتر متخصص پوست و مو در فرمانیه


سخن پایانی:

لیزرهای درمانی و جوانسازی پوست در کلینیک های زیبایی پوست و مو در دسترس هستند و با مشورت متخصص پوست میتوانید از آنها در جهت جوانسازی پوست بهره ببرید. در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتری نیاز دارید از طریق تلفن های تماس با ما در ارتباط باشید.

 

تماس با دکتر عاطفه فرامرزی
ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...
بیشتر بخوانید