بهترین و جدیدترین روش جوانسازی پوست

بهترین و جدیدترین روش جوانسازی پوست
آنچه می خوانید! ...

بهترین و جدیدترین روش جوانسازی پوست کدام است؟ مقابله با شرایط آکنه، لکه های صورت، جای زخم، چین و چروک و تغییر رنگ روی صورت شما می تواند فوق العاده خسته کننده باشد.

خوشبختانه اخیراً درمان‌های غیرجراحی پوست افزایش یافته است که برای صاف کردن پوست، یکنواخت کردن رنگ آن، جلوگیری از ایجاد جوش، خطوط ریز و جای اسکار به کار برده می شوند.

با ما در این مقاله از وبلاگ دکتر فرامرزی همراه بمانید تا در این مورد با شما بیشتر صحبت کنیم.

3 مورد از سریعترین روش ها برای جوانسازی و سفتی پوست صورت

بهترین روش جوان سازی پوست صورت شامل 3 مورد نیست بلکه گستردگی آن بسیار زیاد بوده و هر کدام معایب و مزایایی دارد.

1) لایه برداری با لیزر

لایه برداری با لیزر از پالس های مکرر پرتوهای نور بر روی یک ناحیه از پوست مورد نظر استفاده می کند. لیزر به دو روش متفاوت عمل می کند.

ابتدا لایه بیرونی پوست آسیب دیده را از بین می برد و به سلول های جدید پوست اجازه می دهد در جای خود رشد کنند. دوم، گرمای ناشی از لیزر تولید کلاژن را تشویق می کند، پروتئینی که به صاف نگه داشتن پوست کمک می کند.

این روش توسط جراح پلاستیک یا متخصص پوست انجام می شود، این روش می تواند تا 2 ساعت طول بکشد و خطوط ظریف، چین و چروک، لکه های آکنه، اسکار، لکه های صورت، خال های مادرزادی و زگیل را بهبود بخشد.

لایه برداری با لیزر بلافاصله پس از درمان پوست را قرمز می کند و همچنین پوست شما را تا چند ماه به آفتاب حساس خواهد کرد. برای جلوگیری از آسیب بیشتر خورشید، حتماً روزانه از SPF استفاده کنید.

بهترین ماده برای جوان سازی پوست
بهترین ماده برای جوان سازی پوست

2) تزریق ژل

تزریق ژل و فیلر در منطقه کامرانیه بیشتر برای بهبود ظاهر خطوط ریز و چین و چروک استفاده می شوند. با افزایش سن، پوست نازک‌تر می‌شود و مستعد افتادگی و چین و چروک خواهند شد. برای مقابله با کاهش حجم، می توان فیلرهای پوستی را به پوست تزریق کرد.
متخصصان می توانند فیلرها را با سوزن به لب ها، گونه ها و اطراف چشم تزریق کنند. پرکننده‌ها ظاهر پوست پیر را بهبود می‌بخشند و به پوستی جوان‌تر و روشن‌تر می‌رسند.

عوارض جانبی پرکننده های پوستی شامل کبودی، قرمزی، تورم بیش از حد و درد در محل تزریق است. نتایج این روش دائمی نیستند و معمولا ماندگاری آن ها بین 6 تا 18 ماه است.

3) لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی برای بهبود ظاهر پوست انجام می شود. می تواند لکه های ناشی از آفتاب، اسکار آکنه، کک و مک های تیره، چین و چروک، لکه های آکنه را درمان کند و به طور کلی رنگ پوست را بهبود بخشد.

لایه برداری شیمیایی از ملایم تا عمیق است و توسط متخصص پوست انجام می شود. یک محلول شیمیایی روی پوست مالیده می شود و منجر به تاول زدن و لایه برداری پوست می شود. هنگامی که لایه بالایی پوست کنده شد، پوست زیرین جوان تر، یکنواخت تر و روشن تر به نظر می رسد.

بلافاصله پس از این عمل، پوست شما باید به مدت چند روز بانداژ شود تا از عوارض یا عفونت در محل جلوگیری شود.

در طی 7 تا 14 روز آینده، پوست پوسته می شود، تاول می زند. نتایج لایه برداری شیمیایی با عمق متوسط تا 1 سال و لایه برداری عمیق تا 10 سال دوام دارند.

جوانسازی پوست چه چیزی را می تواند درمان کند؟

یکی از مزایای درمان های جوانسازی پوست ما این است که بسیاری از نگرانی های پوستی مختلف را به طور همزمان از بین می برند. به جای اینکه به تنهایی شاهد بهبودی در چین و چروک ها یا لکه های تیره باشید، شاهد بهبود قابل توجهی در بافت، رنگ و روشنایی کلی پوست خود خواهید بود. ما درمان جوانسازی پوست را برای موارد زیر توصیه می کنیم:

  • هایپرپیگمانتاسیون
  • لکه های سنی
  • خطوط ظریف و چین و چروک
  • جای جوش
  • منافذ بزرگ شده
  • شلی پوست
  • رنگ ناهموار پوست

تمام نگرانی های پوست خود را در طول مشاوره خود مطرح کنید تا دکتر فرامرزی بتواند بهترین درمان را برای شما انتخاب کند.

چه نتایجی با درمان‌های جوان‌سازی پوست خواهم دید؟

ممکن است طی چند روز پس از درمان متوجه بهبودی در پوست خود شوید زیرا سلول‌های جدید پوست به سطح آن می‌آیند. نتایج کامل معمولا با گذر زمان ایجاد می شود زیرا پوست شما کلاژن جدید تولید می کند.

بهترین روش جوان سازی پوست صورت

بهترین روش جوان سازی پوست صورت

در حالی که نتایج درمان جوانسازی پوست طولانی مدت است، تولید کلاژن شما به مرور زمان کند می شود.

آیا من کاندید خوبی برای جوانسازی پوست هستم؟

تقریباً همه بزرگسالان سالم کاندیدهای خوبی برای درمان‌های جوان‌سازی پوست از جمله پاکسازی پوست در فرمانیه هستند. افرادی که کاندیدای مناسبی برای این نوع درمان نیستند، اغلب می توانند از روش های دیگری بهره ببرند.

شما نباید درمان های جوانسازی پوست را روی پوست های تحریک شده یا آسیب دیده انجام دهید . اگر باردار هستید یا شرایط پزشکی خاصی دارید، ممکن است کاندیدای خوبی نباشید. متخصص پوست ممکن است به شما توصیه کند که از مصرف برخی داروها و مکمل ها قبل از درمان خودداری کنید.

تماس با دکتر عاطفه فرامرزی
ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...
بیشتر بخوانید