دکتر متخصص پوست و مو در خیابان پاشا ظهری

دکتر متخصص پوست و مو در خیابان پاشا ظاهری
آنچه می خوانید! ...

امروزه سلامت پوست و مو برای همه افراد در تمام سنین مهم است. از این رو بیشتر افراد برای درمان یا جلوگیری از مشکلات پوستی خود، باید به دنبال یک دکتر متخصص پوست و مو باشند.
ما در ادامه این مقاله ، مطالبی در رابطه با فعالیت‌های یک پزشک متخصص پوست و مو، درمان بیماری‌های پوستی،جراحی های درمانی و زیبایی پوست و علت و درمان ریزش مو و غیره را قرار داده‌ایم. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها همراه ما بمانید.

تخصص دکتر پوست

پوست یکی از اعضای مهم بدن است که ما باید در حفظ و سلامت آن بسیار کوشا باشیم. به همین علت افراد برای تشخیص بیماری‌های پوستی باید به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کنند.
متخصص پوست با انجام آزمایشات، تشخیص می‌دهد که فرد دارای بیماری است یا نه. در صورت وجود بیماری پزشک متخصص راه حل‌هایی برای درمان آن ارائه می‌دهد.

درمان بیماری‌ها توسط دکتر پوست

دکتر متخصص پوست بیماری‌های بسیاری را در رابطه با پوست و مو درمان می‌کند، که می‌توان به هرگونه اختلال و مشکل در بافت‌های نازک پوست، سرطان پوست، آکنه و غیره اشاره نمود.

ریزش مو

ریزش مو از جمله بیماری‌هایی است که امکان دارد ارثی یا ژنتیکی باشد. همچنین ممکن است در اثر اضطراب و استرس زیاد، رژیم غذایی نامناسب، تغییرات هورمونی و غیره ایجاد شود .
از راه‌های درمانی ریزش مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • PRP
  • درمان‌های هورمونی
  • درمان به وسیله رژیم غذایی
  • درمان با دارو

مشکلات مربوط به ناخن

آیا از بیماری‌ها و مشکلات مربوط به ناخن اطلاع دارید؟ چگونه می‌توان بیماری ناخن را برطرف کرد؟
افراد در تمامی سنین می توانند، دچار بیماری‌های ناخن شوند، اما این مشکل بین افراد مسن بیشتر است. از جمله علائم مشکلات ناخن می‌توان به، تغییر رنگ ناخن، تغییر در فرم ناخن، شکننده شدن ناخن و غیره اشاره کرد.

عفونت‌ پوست

همانطور که در قسمت‌های قبل گفتیم، پوست یک عضو مهم و حساس به شمار می‌آید. یکی از انواع بیماری‌های پوستی، عفونت پوست است.
این بیماری، با قرمزی پوست و به وجود آمدن تاول‌های چرکی خود را نشان می‌دهد.
عفونت پوست انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • عفونت‌های پوستی باکتریایی
  • ویروسی
  • قارچی
  • انگلی

انواع سرطان پوستی

رشد غیر عادی سلول‌های پوستی، سبب به وجود آمدن سرطان پوست می‌شود. علائم سرطان پوست در افراد، ممکن است متفاوت باشد و حتی ممکن است بدون علائم باشد.
قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید، وجود خال‌های نامنظم، مصرف داروهای آسیب زننده به سیستم ایمنی و غیره خطر ابتلا به سرطان پوست را بیشتر می‌کنند.
سرطان پوست به طور عمده سه نوع دارد، که عبارتند از:

  • سرطان سلول‌های پایه
  • کارسینوم سلول
  • ملانوما
  • سرطان سنگ فرشی
درمان انواع سرطان پوستی توسط متخصص پوست
درمان انواع سرطان پوستی توسط متخصص پوست

انواع روش‌های درمان کدامند؟

از انواع روش‌های درمان سرطان پوست، می‌توان به شیمی‌درمانی، رادیوتراپی و جراحی اشاره کرد. راه حل‌های دیگری مانند از بین بردن تومور، منجمد کردن تومور و سوزاندن آن، برای درمان سرطان پوست وجود دارد.

نمونه برداری

نمونه برداری یا همان بیوپسی یکی از انواع روش‌های تشخیص سرطان پوست است. این شیوه خود انواع گوناگونی دارد مانند:

  • نمونه برداری برشی
  • پانچ
  • تراشیدن

قبل از انجام بیوپسی فرد باید نام داروهای مصرفی خود را با پزشک معالج خود در میان بگذارد. ابزاری که پزشک در نمونه برداری استفاده می‌کند، با توجه به نوع بیوپسی متغیر است.


این مقاله را از دست ندهید: لیفت صورت با نخ در کامرانیه تهران


لایه‌برداری شیمیایی

از جمله مزایای لایه برداری پوست می توان به از بین بردن چین و چروک‌های پوست، نابودی لک‌های پوستی، کوچک کردن منافذ باز پوست، بهبود بخشیدن به آسیب‌های پوستی ناشی از نور خورشید و غیر ه اشاره کرد.

جراحی

جراحی پوست، یکی از روش‌های مطلوب برای از بین بردن چین و چروک‌های صورت و افتادگی پوست صورت می‌باشد. از جمله مزایای جراحی صورت می‌توان به پوستی جوان و شاداب، رفع چین و چروک‌های صورت، افزایش اعتماد به نفس فرد و غیره می‌توان اشاره کرد.

درم ابریژن

یکی از راه‌های لایه برداری سطحی پوست درم آبریژن است. در این شیوه درمانی لایه بیرونی پوست به وسیله یک دستگاه در حال چرخش ساییده می‌شود و و یک پوست لطیف و شاداب به فرد تحویل می‌دهد.

کیوسوییچ

لیزر کیوسوئیچ یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های درمانی است که، تاثیر بسیار زیادی در جوانسازی پوست و از بین رفتن لک و جای جوش دارد.

سرما درمانی

در سرما درمانی یا همان کرایوتراپی، آن قسمتی از بدن که باید درمان شود، در معرض سرما قرار داده می‌شود، تا سیستم عصبی آن قسمت تحت تاثیر قرار گرفته و واکنش نشان دهد.

سرما درمانی توسط متخصص پوست
سرما درمانی توسط متخصص پوست

هایفوتراپی

هایفوتراپی یکی از روش‌های جوانسازی پوست صورت است، که به دلیل عوارض کم بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از این روش برای از بین بردن چروک‌های صورت و گردن استفاده می‌شود.

لیزر درمانی

لیزر درمانی چیست و چگونه انجام می‌شود؟
امروزه لیزر درمانی از محبوبیت بسیاری در بین افراد برخوردار است. ضایعات پوستی مانند خال و زگیل و چین و چروک‌های پوست را می‌توان به وسیله لیزر، از بین برد.

انواع لیزر در لیزر درمانی پوست

لیزر انواع گوناگونی دارد، که ما در ادامه، به دو نوع مهم آن اشاره خواهیم کرد.

PDL

این گونه لیزر برای درمان ضایعات عروقی استفاده می‌شود.
نوری که از این دستگاه خارج می‌شود بدون هیچگونه آسیبی به پوست، از سطح پوست عبور کرده جذب هموگلوبین خون می‌شود. این شیوه درمانی از جمله تاثیرگذارترین روش‌ها برای از بین بردن خال‌های عروقی است.


این مقاله را از دست ندهید: تزریق ژل و فیلر در منطقه کامرانیه


CO2

این روش درمانی تاثیر بسیار زیادی بر سفت شدن پوست، از بین رفتن کک و مک و آفتاب سوختگی پوست دارد. تکرار لیزر، می تواند تاثیرات مثبت قابل توجهی بر پوست فرد بگذارد.

سهل انگاری نکنید!

در انتخاب یک متخصص پوست و مو بهتر است که تمامی راهکارهای زیر را دنبال کنید چرا که پوست و مو جزو مهم‌ترین قسمت‌های بدن هستند و قطعاً مراجعه به پزشکی که تخصص لازم را ندارد عوارض جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت

سخن پایانی

ما در این مقاله در مورد مشکلات پوستی و روش های درمانی آن صحبت کردیم. در صورتی که سوال یا مشکلی دارید حتما با مجموعه عاطفه فرامرزی در ارتباط باشید و اما توصیه می کنیم چنانچه محل زندگی شما در اطراف خیابان پاشا ظهری است می توانید به صورت حضوری مراجعه کنید.

تماس با دکتر عاطفه فرامرزی
ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...
بیشتر بخوانید