دکتر متخصص پوست و مو در منطقه 1 تهران

دکتر متخصص پوست و مو در منطقه 1 تهران

آنچه می خوانید! ...

دکتر متخصص پوست و مو دارای چه ویژگی هایی است؟ آیا از فعالیت های متخصص پوست و مو آگاهی دارید؟ آیا لیفت با نخ واقعا چروک پوستی را از بین می برد؟ برای اطلاع از پاسخ این سوالات با ما در ادامه این مقاله همراه باشید. همانطور که می دانید، پوست جزو اندام های مهم بدن است که اعضای بدن را هم تحت پوشش قرار می دهد.

زیبایی فرد، ابتدا در پوست نمایان می شود. از جمله اولین نشانه های پیری نیز، با چروک شدن پوست آغاز می شود. در ادامه مقاله، مطالبی در رابطه با چگونگی مراقبت از پوست وم و و فعالیت های دکتر متخصص پوست ومو، قرار داده شده است.

محدوده فعالیت متخصص پوست ومو

متخصص پوست و مو همانند متخصص پوست و مو در قیطریه تهران با معاینه فرد بیمار، علت مشکل فرد را پیدا کرده و راه حل مناسبی برای او ارائه می دهد. همچنین پزشکان پوست و مو قادر هستند که، از طریق پوست افراد بیماری های داخلی آن ها مثل، بیماری های کبدی، کلیوی، تیروئید وغیره را نیز تشخیص دهند. از جمله فعالیت های درمانی پزشک متخصص پوست و مو شامل:

  • درمان کردن ریزش مو
  • درمان بیماری طاسی
  • بررسی و درمان بیماری های قارچی
  •  از بین بردن کیست پوستی

لایه برداری شیمیایی

شاید این سوال ذهن شمارا درگیر کند که، لایه برداری شیمیایی چیست؟ یا چگونه انجام می شود؟

در واقع لایه برداری شیمیایی چین و چروک ها، منافذ باز پوست، آکنه و لک های پوستی، آسیب هایی که نور خورشید به پوست وارد کرده وغیره را بهبود می بخشد. لایه برداری پوست به3 صورت سطحی، عمق متوسط و عمیق انجام می شود.

لایه برداری عمیق به داروی بی حسی نیاز دارد. پزشک متخصص پوست یا دکتر متخصص پوست و مو در خیابان پاشا ظاهری معمولا این لایه برداری را در مطب خود انجام می دهد. تعداد جلسات درمانی نیز به شرایط و ویژگی های پوست بیمار بستگی دارد و برای رسیدن به نتیجه نهایی، معمولا چند ماه باید صبر کرد.


حتما بخوانید: لیفت صورت با نخ در کامرانیه تهران


در لایه برداری شیمیایی ابتدا پوست مرده یا همان لایه خارجی برداشته شده، سپس مواد شیمیایی که بر روی پوست قرار دارند، شروع به ساختن سلول جدید می کنند. البته که قبل از انجام لایه برداری، باید پوست کاملا شسته شود و عاری از هرگونه آرایش و چربی شود. برای پاکسازی باکتری ها و آلودگی های سخت و عمیق از روی پوست، از تونر استفاده کنید.

برداشت ضایعات توسط دکتر پوست
برداشت ضایعات توسط دکتر پوست

 

برداشت ضایعات

ضایعات پوستی، خال، زگیل و زائده هایی هستند که بصورت کاملا غیر ارادی بر روی پوست فرد ظاهر می شوند. ضایعات پوستی، بهتر است چه زمانی برداشته شوند؟ برای پاسخ به این سوال لازم است که همراه ما باشید. ، پزشک متخصص یا دکتر برای درمان پوست و مو، با معاینه فرد بیمار تشخیص می دهد که ضایعه، ضایعه سرطانی است یا ممکن است بعد ها به ضایعه سرطانی تبدیل شود.

با برداشتن ضایعات پوستیی که ظاهرشان سرطانی است و بررسی کرن آن ها به وسیله آزمایشات، پزشک متخصص تشخیص می دهد که ضایعه بی خطر یا پرخطر است. اگر ضایعه پوستی، نشانه هایی از سرطانی بودن را نداشته باشد، الزامی برای برداشتن آن وجود ندارد. اما اگر در ظاهر و زیبایی فرد تغییر یا مشکل ایجاد کند، فرد می تواند برای برداشتن آن اقدام کند.

لیزر

از جمله ابزار های مدرن وامروزی لیزر های پوستی هستند که اشعهتک رنگی و توان خیلی بالایی دارند. به دلیل متفاوت بودن مشکلات و بافت پوستی افراد، لیزر ها را بر اساس طول موجشان تقسیم بندی کرده اند. بع علت ایجاد آسیب و درد کم، لیزر پوستی از محبوبیت بسیاری برخوردار است.  همچنین بسیار مورد توجه پزشکان متخصص پوست و مو قرار گرفته است.

درم ابریژن

درم ابریژن از انواع لایه برداری سطحی پوست است، که باعث جوان سازی پوست هم می شود. در این روش درمانی، لایه بیرونی پوست به وسیله یک دستگاه که به سرعت در حال چرخ است ساییده می شود و یک پوست نرم، لطیف و جوان تر به شما تحویل می دهد.

اگر زمان درمان به وسیله درم ابریژین طول بکشد، پزشک متخصص پوست، داروی آرام بخش یا بیهوشی تزریق می کند. درم ابریژین می تواند آکنه، محل زخم جراحی، قرمزی بینی و آسیب های نور خورشید را بهبود ببخشد.

لیپوساکشن

متخصصین پوست معمولا برای ازبین بردن چربی های اضافی صورت، از روش لیپوساکشن استفاده می کنند. به لیپوساکشن صورت، کانتورینگ نیز گفته می شود. در ابتدای کار پزشک متخصص، قسمت مورد نظر را بی حس کرده و بریدگی های ریزی را به وسیله دستگاه لیپوماتیک، در ناحیه زیرین پشت گوش، گونه و زیر چانه ایجاد می کند.


حتما بخوانید: جراحی های درمانی و زیبایی پوست


سپس لوله کانول را زیر پوست صورت قرار می دهد. به این طریق، چربی های اضافی موجود در قسمت های مشخص شده، به وسیله  دستگاه مکش بیرون کشیده می شوند. این عمل حدود 2 ساعت طول می کشد. قبل از لیپوساکشن، فرد باید از مصرف دخانیات دوری کند و حتما پزشک متخصص پوست خود را درجریان هرگونه سابقه بیماری که دارد قرار دهد.

پیوند پوست

هنگامی که قسمت هایی از پوست بافت طبیعی خود را از دست داده باشند، برای بهبود آن قسمت ها از پیوند پوست استفاده می شود. پیوند پوستی معمولا در جراحی های پلاستیک مورد استفاده قرار می گیرد. گرافت یا همان پیوند پوست، زمانی انجام می شود که فرد به علت سوختگی شدید، زخم های باز، عفونت زخم و غیره، قسمتی از بافت پوست خود ار از دست داده باشد.

در انجام این پیوند، جراح و دکتر برای درمان پوست و مو، ابتدا از قسمتی که قرار است اهدا انجام شود، پوست ار برمی دارد، سپس جراحی آغاز می شود. پوست جدا شده توسط جراح با احتیاط کامل در ناحیه ای که پیوند اتفاق افتاده قرار داده می شود. سپس پزشک زخم را پانسمان می کند.

پیوند پوست توسط متخصص
پیوند پوست توسط متخصص

جراحی MOHS

این حراحی که با نام موس هم شناخته می شود، از جمله جراحی های با دقت بالا است که در درمان سرطان پوستی موثر است. در جراحی موس، از داروی بی حسی موضعی استفاده می شود و سرپایی صورت می گیرد.

یکی از  ویژگی های این جراحی کاهش دادن عمل های اضافی است، به طوری که در این شیوه، پزشکان  می توانند از بین رفتن سلول های سرطانی را هنگام جراحی مورد بررسی قرار داده و مشاهده کنند. جراحی موس را با نام میکروگرافی موس هم می شناسند.

اما بهترین دکتر برای درمان پوست و مو

ما در این مقاله در رابطه با چگونگی فعالیت یک متخصص پوست و مو، کاربرد های جراحی لیزر، پیوند پوست، جراحی موس صحبت کردیم. همچنین گفتیم که بیوپسی و لیپوساکش چه روش هایی هستند و چگونه انجام می شوند. در صورت وجود هرگونه ابهام در رابطه با این موضوع و برای مشاوره بهتر با دکتر عاطفه فرامرزی برای انجام تزریق چربی به واژن، لیفت نخ ابرو و چشم با ما در ارتباط باشید.

آنچه می خوانید! ...
ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بیشتر بخوانید