بهترین روش ها برای درمان چین و چروک پیشانی

بهترین روش ها برای درمان چین و چروک پیشانی

آنچه می خوانید! ...

بهترین روش ها برای درمان چین و چروک پیشانی کدامند؟ چین و چروک های پیشانی خطوط افقی در سرتاسر پیشانی شما هستند که هنگام بالا بردن ابروها ایجاد می شوند. از آنها برای انتقال احساسات و عواطف انسانی مانند ترس، تعجب و شادی استفاده می شود.

چین و چروک پیشانی در اثر عمل عضله فرونتالیس روی پیشانی ایجاد می شود. وقتی ابروهایمان را بالا می‌بریم، این ماهیچه منقبض می‌شود. بالا آمدن عضله فرونتالیس پوست پیشانی را به سمت بالا می کشد و باعث ایجاد چین و چروک های پیشانی می شود که به صورت خطوطی در سراسر پیشانی ما ظاهر می شوند.

برخی از افراد به طور طبیعی تمایل دارند که بیانگرتر باشند و ابروهای خود را بارها در طول روز بالا می‌برند، زمانی که جوان هستیم، وقتی که ابروهای خود را بالا نمی‌بریم، پوست‌مان به عقب برمی‌گردد، اما با بالا رفتن سن، پوست تمایل بیشتری به تشکیل خط دائمی خواهد داشت.

تا انتهای این مقاله از دکتر فرامرزی با ما همراه بمانید تا اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار دهیم.

همه ما با افزایش سن دچار چین و

4 مورد از بهترین روش ها برای درمان چین و چروک پیشانی

چروک می شویم. آنها بخشی طبیعی از پیری هستند. چین و چروک‌ها عمدتاً در قسمت‌هایی از بدن که بیشتر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرند، از جمله صورت، گردن، پشت دست‌ها و بالای ساعد ایجاد می‌شوند.

چین و چروک ها به دو دسته تقسیم می شوند: خطوط ریز، خطوط سطحی و شیارهای عمیق تر. اگر چین و چروک‌هایتان شما را آزار می‌دهد، مواردی وجود دارد که می‌تواند کمکتان کند:

1) بوتاکس

اگر سوزن ها شما را نمی ترسانند، ممکن است بخواهید تزریق بوتاکس را برای مبارزه با چین و چروک پیشانی در نظر بگیرید. بوتاکس دارویی است که از سم بوتولینوم ساخته می شود. هنگامی که به عضلات خاصی تزریق می شود، به طور موقت آنها را فلج می کند تا نتوانند منقبض شوند.

به عبارت دیگر، وقتی اخم می کنید، پیشانی شما به طور طبیعی چروک نمی شود. هر چند تزریق بوتاکس برای همه مناسب نیست.

بوتاکس ممکن است عوارض جانبی غیر معمولی مانند:

  • درد، تورم یا کبودی در محل تزریق
  • سردرد
  • علائم شبیه آنفولانزا
  • خشکی چشم
4 مورد از بهترین روش ها برای درمان چین و چروک پیشانی
4 مورد از بهترین روش ها برای درمان چین و چروک پیشانی

2) درم ابریژن

این روش پوست را “سنباده” می کند. بسته به مهارت و تجربه حرفه ای پزشکی که این کار را انجام می دهد، درم ابریژن می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. عوارض جانبی از جمله جای زخم و تغییرات دائمی در رنگ پوست نیز ممکن است.

3) لایه برداری با لیزر

پزشکان می توانند از لیزر برای تحریک تولید کلاژن در پوست استفاده کنندکه پوست را حجیم می کند. انواع مختلفی از لیزر وجود دارد، و شما باید از پزشک خود در مورد تعداد درمان های مورد نیاز، مدت زمان استراحت برای بهبودی پوست و خطرات آن سوال کنید.

4) جراحی پلاستیک

جراحی لیفت نخ صورت ، لیفت نخ ابرو و سایر جراحی های زیبایی به برخی افراد کمک می کند. قبل از اینکه تصمیم بگیرید چه روشی را می خواهید انجام دهید، با پزشک خود صحبت کنید.

چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک می شود؟

با افزایش سن، سلول های پوست کندتر تقسیم می شوند و لایه داخلی پوست به نام درم شروع به نازک شدن می کند. که شروع به از بین بردن کشش و ساختار پوست می کند.

پوست پیر نیز شروع به از دست دادن توانایی خود برای حفظ رطوبت می کند. روغن کمتری تولید می کند و دیرتر التیام می یابد. همه اینها به روند چروک شدن کمک می کند.

چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک می شود؟
چه چیزی باعث ایجاد چین و چروک می شود؟

5 تغییر سبک زندگی برای کاهش چین و چروک پیشانی

سبک زندگی شما تاثیر زیادی بر سلامت پوست و ایجاد چین و چروک دارد. برای صاف نگه داشتن پوست و جلوگیری از پیری زودرس موارد زیر را انجام دهید:

1. از ضد آفتاب استفاده کنید

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید به پیری زودرس و چین و چروک کمک می کند. طبق تحقیقات، استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر، پیری پوست را کند می کند و خطر ایجاد لکه های تیره و چین و چروک را کاهش می دهد.

2. استرس را مدیریت کنید

نگرانی منجر به چروک شدن پیشانی شما می شود. خلاص شدن از شر استرس سخت است، اما مهم است که آن را تحت کنترل داشته باشید. برای کمک به مدیریت استرس، سعی کنید موارد زیر را انجام دهید:

  • مدیتیشن
  • تمرین یوگا
  • تنفس دیافراگمی
  • رایحه درمانی
  • خوردن یک رژیم غذایی سالم
  • خواب کافی
  • ورزش روزانه

3. هیدراته بمانید

پوست خشک باعث می شود چین و چروک ها برجسته تر به نظر برسند. پوستی که به خوبی هیدراته شده است به کاهش ظاهر چین و چروک پیشانی کمک می کند. با این حال، آبرسانی از داخل به بیرون بسیار مهم است.

برای هیدراته ماندن، حداقل هشت لیوان 8 مایعات در روز بنوشید. زمانی که ورزش می کنید یا زمانی را زیر نور خورشید می گذرانید، باید بیشتر آب مصرف کنید.

4. رژیم غذایی متعادل داشته باشید

طبق تحقیقات سال 2007، رژیم غذایی نقش مهمی در پیری پوست دارد. محققان دریافتند که مصرف بیشتر ویتامین C و اسید لینولنیک (یک اسید چرب امگا 3) خطر خشکی پوست را در زنان میانسال کاهش می دهد.

ویتامین C همچنین با کاهش خطر “چروکیده شدن پوست” مبارزه می کند. رژیم غذایی سرشار از چربی و کربوهیدرات خطر چین و چروک و آتروفی پوست را افزایش می دهد.

5. سیگار را ترک کنید

اگر افزایش خطر ابتلا به سرطان ریه، آمفیزم، و بیماری قلبی برای ترک سیگار کافی نیست، شاید فکر پیری زودرس و چین و چروک در شما باشد.

سیگار عامل اصلی پیری زودرس و چین و چروک است. طبق تحقیقات سال 2008، مواد شیمیایی موجود در دود تنباکو تولید کلاژن را کاهش داده و به خاصیت ارتجاعی پوست آسیب می‌رساند که منجر به پیری زودرس و چین و چروک می‌شود.

آنچه می خوانید! ...
ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بیشتر بخوانید
لیفت نخ سیلوئت
لیفت نخ سیلوئت

لیفت نخ سیلوئت، روشی غیرجراحی برای جوانسازی پوست صورت و گردن است که با تحریک