دکتر متخصص پوست و مو در خیابان دکتر لواسانی

دکتر متخصص پوست و مو در خیابان دکتر لواسانی
آنچه می خوانید! ...

برای درمان مشکلات پوستی از جمله شوره سر می‌توان به متخصص مو مراجعه کرد در واقع شوره سر جزو مشکلات بسیار شایعی است که با وجود مسری نبودن درمان آن دشوار است شوره سر انواع مختلفی دارد که ما در این مقاله قصد داریم در مورد آنها صحبت کنیم بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا ادامه مقاله همراه ما بمانید.

شوره سر چیست؟

شوره سر در سنین مختلفی رخ می‌دهد و نمی‌توان گفت که برای بدن خطرناک است اما قطعاً زیبایی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای تعریف مختصری از شوره سر می‌توان به این مورد اشاره کرد که اگر مرگ سلولی در قسمت کف سر افزایش پیدا کند ممکن است که افراد آن را به حالت شوره مشاهده کنند.

علائم آن شامل خارش شدید پوست سر و حتی ریزش موقتی مو است که در ادامه در مورد علائم این عارضه توضیحاتی می‌دهیم.

علائم بارز شوره سر

از دیگر علائم این بیماری شامل:

  • پوسته شدن کف سر یا حتی ابروها
  • در موارد بسیار شدیدتر شاهد قرمزی پوست سر خواهید بود
  • ممکن است حس کنید که سر شما زخم شده است

انواع شوره سر

در حالت کلی شوره های سر در ۵ نوع تقسیم بندی می‌شوند که ما در این قسمت در مورد همه آنها توضیح می‌دهیم.

اگر هر کدام از این علائم را دارید و زندگی شما را به شدت مختل کرده اند توصیه می‌کنیم قبل از هر کاری به متخصص مو جهت رفع مشکل خود و تقویت مو مراجعه کنید چرا که پزشک به راحتی می‌تواند نوع شوره شما را تشخیص داده و راه‌های درمانی مناسب را ارائه دهد.

شوره سر خشک

اگر لایه سفیدی روی سر پوست خود مشاهده می‌کنید که بسیار کوچک هستند می‌توان فهمید که شورها از نوع خشک بوده و احتمالاً کف سر شما خشک و در صورتی که کف سر شما دچار خارش شدید شده است می‌بایست هرچه سریعتر به متخصص مو مراجعه کنید تا از درمان بیماری های پوست و مو خود مطمئن شوید.


بیشتر بخوانید : دکتر متخصص پوست و مو در اندرزگو تهران


شوره سر چرب

در صورتی که شوره‌های شما متمایل به زرد بوده و کوچکتر هستند احتمالاً شوراها از نوع چرب بوده و کف سر شما چرب است.

در صورتی که شما جزو چنین افرادی هستید اگر به خاراندن پوست خود ادامه دهید مطمئناً دچار ریزش خواهید شد بنابراین توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان اقدام به خاراندن سر خود نکنید.

درمان شوره سر چرب توسط متخصص مو
درمان شوره سر چرب توسط متخصص مو

شوره سر قارچی

قارچ‌ها در بدن همه انسان‌ها وجود دارند اما در صورتی که این قارچ‌ها بیش از اندازه فعالیت کنند عارضه‌هایی را به همراه خواهند داشت. یکی از چنین عارضه‌هایی ایجاد شوره سر است که فرد را درگیر می‌کند.


بیشتر بدانید: تزریق ژل و فیلر در منطقه کامرانیه


 

درماتیت سبورئیک

افرادی که پوست چربی دارند ممکن است که با شوره‌های سر از نوع درماتیت سبورئیک مواجه شوند عارضه بسیار شدیدی که باعث پوسته شدن کف سر شده و لکه‌های قرمزی را ایجاد می‌کنند.

پسوریازیس

اگر کف سر شما به حالت پوسته‌های بسیار ریز یا پودری ایجاد شده احتمالاً شما دچار شوره‌های سر از نوع پسوریازیس شده‌اید که با سرعت بسیار زیادی رشد می‌کنند و ممکن است که لکه‌های بسیار ضخیمی را روی پوست سر شما ایجاد کنند.

علت شوره سر در نوجوانی

شوره ها در هر سنی رخ می‌دهند و چه افراد نوجوان و چه افراد میانسال به دلیل یک سری از عوامل ممکن است که به این عارضه مبتلا شوند که بهترین راه برای درمان آنها در وهله اول مشورت با متخصص مو است

درمان شوره سر

درمان‌ها معمولاً شامل درمان خانگی موارد دیگری است که ما در این قسمت به توضیح آنها می‌پردازیم.

شامپو ضد شوره قوی

سالیسیلیک اسید: در صورتی که شامپو حاوی سالیسیلیک اسید است قطعاً پوسته‌های سر شما را از بین خواهد برد. علاوه بر آن افرادی که به دلیل شوره سر به خشکی سر نیز مبتلا شده اند می‌توانند آن را با این ماده درمان کنند.

علاوه بر آن شما می‌توانید از روغن‌های گیاهی دیگری مانند روغن‌های نارگیل و زیتون نیز استفاده کنید.

پیروکتین‌ اولامین: پیروکتین‌ اولامین ماده‌ای است که ضد قارچ بوده و مخصوص افرادی است که دچار شوره سر شده‌اند اشخاصی که شوری سر قارچی دارند نیز می‌توانند از این ماده استفاده کنند

درمان خانگی شوره سر

گاهی اوقات با مواد بسیار ساده‌ای که در اختیار شماست می‌توانید شوره سر خفیف را درمان کنید بهتر است به این نکته توجه کنید که شوره‌های ممکن است که با درمان‌های خانگی رفع نشوند.

لیمو

یکی از مواد خانگی که معمولاً در همه منازل پیدا می‌شود لیمو است که بهترین درمان برای این عارضه محسوب می‌شود. برای این کار بهتر است که ابتدا موهای خود را با شامپو شسته و مقداری از لیمو یا آبلیمو را روی پوست خود بریزید.

چند دقیقه صبر کرده و آن را ماساژ دهید. آبلیمو به دلیل اینکه دارای خاصیت اسیدی است نباید بیشتر از حداکثر ۲ دقیقه روی پوست بماند.

تخم‌مرغ

با وجود اینکه استفاده از راه‌های درمانی خانگی شوره را به صورت ۱۰۰ درمان نخواهند کرد اما شما می‌توانید هر کدام از راه‌های گفته شده را امتحان کنید.

برای این کار بهتر است که یک الی دو تخم مرغ را شکسته و آن را مخلوط کنید سپس آنا روی پوست سر خود قرار داده و یک ساعت بعد آن را آبکشی کنید.


بیشتر بدانید: لیفت صورت با نخ در کامرانیه تهران


درمان خانگی شوره سر
درمان خانگی شوره سر

راه های پیشگیری از شوره سر

پیشگیری همیشه آسان‌ترین راه نسبت به درمان است بنابراین قبل از اینکه شما دچار عارضه‌های پوستی همچون شوره بهتر است که موارد زیر را رعایت کنید.

 

اصلاح رژیم غذایی اصلاح رژیم غذایی از ویتامین B و اسید های چرب امگا 3 استفاده کنید
کنترل استرس کنترل استرس سعی کنید از روش های آرام ساری بدن در شرایط استرس زا کمک بگیرید
محدود کردن رنگ مو محدود کردن رنگ مو سعی کنید مدام از رنگ مو استفاده نکنید
استفاده از شامپو ملایم استفاده از شامپو ملایم هر هفته حداکثر 3 الی 4 بار به حمام رفته و از شامپو های مخصوص یا ملایم استفاده کنید

 

 مراجعه به متخصص مو

شوره های سر در هر نوعی معمولاً می‌توانند با مواد خانگی یا شامپوهای مخصوص ضد شوره پوست‌های چرب و پوست‌های خشک درمان شوند. اما احتمالاً چنین درمان‌هایی زمان بر بوده و گاهاً درمان نمی‌شوند؛ بنابراین در صورتی که با هر کدام از علائم زیر مواجه شدید به متخصص مو مراجعه کنید:

  • اگر متوجه شدید که دچار عفونت یا تورم بسیار شدیدی در پوست سر خود شده‌اید
  • در صورتی که خارش پوست سر شما چندین روز ادامه‌دار بود
  • اگر چندین هفته درگیر درمان شوره سر با درمان‌های خانگی یا حتی شامپوها هستید و هیچ پاسخی دریافت نکرده‌اید

در صورتی که قصد مشاوره دارید با کارشناسان ما در مرکز زیبایی دکتر عاطفه فرامرزی تماس بگیرید.

تماس با دکتر عاطفه فرامرزی
ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...
بیشتر بخوانید