ار اف فرکشنال چند جلسه است؟

ار اف فرکشنال چند جلسه است؟
آنچه می خوانید! ...

ار اف فرکشنال چند جلسه است؟روش ار اف فرکشنال RF یکی از مدرن ترین روش های جوانسازی پوست است. روشی ایمن و کم تهاجمی که می تواند نتایج عالی را بدون دردسرهای جراحی به شما بدهد. در این روش از امواج رادیویی ایمنی استفاده می شود که به لایه میانی پوست نفوذ کرده و باعث تحریک کلاژن سازی و سایر تغییرات در ساختار پوست می شود.

این تغییرات در نهایت ظاهر و زیبایی پوست شما را بهبود می بخشد. امروز می خواهیم روش RF fractional را از نزدیک بررسی کنیم و موارد استفاده، اثرات و عوارض آن را بررسی کنیم.

تا انتهای این مقاله همراه ما بمانید.

مدت زمان جلسات درمانی ار اف فرکشنال

ار اف فرکشنال چند جلسه است؟

هر جلسه درمانی بین 15 تا 30 دقیقه طول می کشد. در طول درمان، ممکن است احساس کنید که پوست شما کمی گرم شده است. این روش هیچ گونه درد یا ناراحتی در طول درمان ایجاد نمی کند.

* روش RF معمولاً به چندین جلسه درمانی نیاز دارد که بسته به شرایط شما می تواند از 3 تا 12 جلسه متفاوت باشد.

RF چگونه کار می کند؟

اساس عملکرد روش فرکشنال RF تاثیر بر روی لایه های سطحی یا عمقی پوست است. پوست از چندین لایه تشکیل شده است که سطحی ترین آنها اپیدرم نام دارد. در زیر اپیدرم، لایه ای از درم وجود دارد که در فرآیند پیری تخریب می شود و باعث پیری پوست می شود. RF دو کار را برای پوست شما انجام می دهد.

انرژی حاصل از امواج فرکانس رادیویی (RF) در لایه درم تولید کلاژن را تحریک می کند. یک پروتئین ساختاری مهم در بافت پوست که مسئول شادابی، استحکام و زیبایی پوست شماست. انرژی امواج رادیویی در لایه درم به گرما تبدیل می شود و افزایش دما یکی از عوامل محرک تولید کلاژن است.

بیشتر بخوانید: لیفت نخ سیلوئت

فعال شدن فیبروپلازی

فیبروپلازی فرآیندی است که در آن بدن بافت های فیبروتیک می سازد. بافت‌های فیبروتیک تولید کلاژن را تحریک می‌کنند و این رشته‌های پروتئینی را کوتاه‌تر و قوی‌تر می‌کنند.

بافت فیبری زمانی اتفاق می افتد که هر بافت طبیعی بدن آسیب دیده باشد. درست مانند بافت ضخیم و زمختی که زخم های سطحی پوست را می پوشاند. در RF فرکشنال، ما به طور انتخابی به نواحی پوست آسیب می زنیم تا بافت فیبروتیک ایجاد شود. به این ترتیب لایه درم ضخیم شده و کلاژن سازی افزایش می یابد.

در همان زمان که به برخی از نواحی پوست آسیب رسانده ایم، برخی از نواحی سالم می مانند تا به کلاژن سازی و ترمیم آسیب کمک کنند. در واقع اثر RF بر روی مرز باریکی بین صدمات جزئی و مفید و صدمات و سوختگی های خطرناک است.

این دلیل موقتی بودن این روش درمانی است. بافت فیروزه ای و کلاژن های جدید پس از مدتی از بین می روند و بافت طبیعی پوست جایگزین آنها می شود. این بدان معناست که پس از یک دوره نسبتاً طولانی، باید برای بازیابی و تجدید اثرات RF فرکشنال به کلینیک مراجعه کنید.

فعال شدن فیبروپلازی
فعال شدن فیبروپلازی

کاربردهای ار اف فرکشنال

به سوال ار اف فرکشنال چند جلسه است؟ پاسخ دادیم. در این قسمت به کاربردهای این روش خواهیم پرداخت.

روش فرکشنال RF کاربردهای درمانی و زیبایی شناختی زیادی دارد. اثرات این روش درمانی را می توان در سه مورد خلاصه کرد:

1) سفت و جوان کننده پوست:

آر اف فرکشنال باعث حجم، سفت شدن و صاف شدن بافت پوست می شود. به همین دلیل می تواند رنگ و بافت سطحی پوست را همزمان با از بین بردن خطوط و چین و چروک صورت بهبود بخشد.

بیشتر بخوانید: ار اف فرکشنال در فرمانیه

2) پاک کردن اسکارها، اسکارها و ترک بدن:

عملکرد اصلی آر اف فرکشنال تحریک تولید کلاژن در بافت پوست است. بنابراین، پس از درمان، پوست شما سالم تر، زیباتر و یکدست تر به نظر می رسد. RF اثرات بسیار خوبی برای از بین بردن جای آکنه و جای جوش و همچنین ترک های ناشی از چاقی و کاهش وزن دارد.

3) بهبود منافذ باز پوست:

اندازه منافذ پوست پس از 2 تا 5 جلسه درمانی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

با توجه به اثرات درمانی RF فرکشنال، این روش برای رفع و درمان موارد زیر موثر خواهد بود:

  • افتادگی یا شلی پوست
  • ترک های بدن (ترک های بدن)
  • جای زخم و آکنه
  • آکنه کیستیک
  • باز شدن منافذ پوست
  • خطوط ظریف و چین و چروک
  • مشکلات رنگ پوست و بافت سطح

راهنمای متقاضیان ار اف فرکشنال

این راهنما شامل 2 مرحله قبل و بعد از درمان خواهد شد:
قبل از درمان

* قبل از RF مراقبت خاصی لازم نیست. سعی کنید در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید و از 2 هفته قبل به سولاریوم نروید.* اگر لیزر جوانسازی پوست را انجام داده اید باید حداقل 3 ماه صبر کنید و اگر پوست خود را لایه برداری کرده اید باید چند هفته قبل از بازگشت برای دریافت RF صبر کنید.

پس از درمان

* بلافاصله پس از جلسه درمان می توانید به منزل یا محل کار بروید و به فعالیت های روزانه خود بپردازید. می توانید روز بعد آرایش کنید.

* ممکن است تا یک ساعت بعد از جلسه درمان کمی درد داشته باشید.

* عوارضی مانند قرمزی و تورم تا 3 روز بعد از بین می رود.

* پس از درمان، مراقبت خاصی لازم نیست، اما نوشیدن مایعات فراوان و استفاده مداوم از ضد آفتاب را فراموش نکنید.

* نتایج RF در عرض 2 هفته ظاهر می شود و تا سه ماه بعد از جلسه درمان کلاژن سازی ادامه می یابد و نتایج بهتر و بهتر خواهد بود.

تماس با دکتر عاطفه فرامرزی
ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...
بیشتر بخوانید