تزریق چربی نانوفت

تزریق چربی نانوفت

آنچه می خوانید! ...

تزریق چربی نانوفت به چه شکل انجام می شود؟ پیری پوست یک فرآیند چند عاملی است که شامل عوامل درونی و بیرونی است.
روش‌های پیوند چربی، مانند ماکروفات، میکرو چربی، پیوند چربی داخل پوستی با سوزن تیز (SNIF) و پیوند چربی امولسیون‌شده داخل پوستی با سوزن تیز (SNIE) احیا انجام می شود.

در سال 2013، Tonnard و همکاران 2 “نانو چربی” یا لیپیدهای فیلتر شده ساخته شده توسط امولسیون مکانیکی میکرو چربی را تولید کردند که حاوی بخش عروقی بافت استرومایی (t-SVF) و سلول های بنیادی مشتق شده از چربی (ASCs) است.

بنابراین، ASCها دارای خواص احیا کننده و جوان کننده مهمی هستند. گزارش های متعددی در مورد استفاده از نانو چربی به عنوان پرکننده داخل پوستی برای جوانسازی پوست، بهبود بافت و درمان اسکار منتشر شده است .

با کلینیک دکتر عاطفه فرامرزی همراه باشید تا بیشتر در این مورد با شما صحبت کنیم.

تزریق چربی نانوفت برای جوانسازی پوست

هدف مطالعه ما ارائه جزئیات گام به گام در مورد برداشت، پردازش و تزریق نانوفت، و همچنین بحث در مورد نتایج، عوارض بالقوه و فرآیند بازیابی است.
بیماران باید در وضعیت عمودی یا ایستاده علامت گذاری شوند تا به طور موثر ناحیه رسوبات بافت چربی موجود یا ناخواسته را مشخص کنند.

برداشت چربی در تزریق چربی نانوفت

پس از آماده سازی پوست و پوشاندن پوست، تومسان اصلاح شده کلاین، با 500 میلی لیتر محلول NaCl 0.9٪، 1 میلی گرم در میلی لیتر آدرنالین (1:10000) و 25 میلی لیتر لیدوکائین (20 میلی گرم در میلی لیتر)، به آرامی با استفاده از تامسن نفوذ می شود.

اینفیلتراتور (2.1 میلی متر × 20 سانتی متر) از طریق یک برش 2 میلی متری که با یک تیغه شماره 11 در ناحیه اهدا کننده از طریق روش نفوذ “مرطوب” ایجاد شده است. ما به صورت دستی 120 سی سی چربی مخلوط شده با محلول متورم کننده را از چربی زیر جلدی در الگوی “پره های چرخ” با استفاده از کانول 2.4 میلی متر × 20 سانتی متر Tonnard، با سوراخ های تیز به قطر 1 میلی متر، در 20 میلی لیتر برداشت کردیم.

پردازش و شستشو

سرنگ برداشت در یک موقعیت عمودی درپوش گذاشته می شود تا به مدت 3-5 دقیقه تخلیه شود تا لایه ها از هم جدا شوند. در داخل سرنگ، پیوندهای چربی زرد به سرعت از مایع زیرین زیرین با توجه به چگالی خود جدا می شوند و در نتیجه پیوندها در وسط شناور می شوند که در بالای آن لایه لیپیدی قرار دارد.

بازده 1.5 میلی لیتر پیوند چربی به ازای هر 5 میلی لیتر آسپیره قابل انتظار است و ما تقریباً 40 سی سی میکرو چربی به دست می آوریم. ناحیه اهدا کننده ماساژ داده می شود و محلول متورم کننده از برش خارج می شود، که با استفاده از نایلون 6/0 بخیه می شود و با یک پانسمان گاز استریل و فشرده سازی خارجی پوشانده می شود تا کبودی پس از برداشت به حداقل برسد.

لایه بالای مایع برای دفع در ظروف استریل برداشته می شود. لایه روغن بالای پیوند برداشت شده نباید به داخل سرنگ برای تهیه میکرو چربی آسپیره شود، زیرا می تواند باعث ایجاد کیست های روغنی و طولانی شدن روند بهبودی شود.

برای کاهش باقیمانده محلول بی حس کننده موضعی و گلبول های قرمز باید یک بار شستشو با محلول لاکتات رینگر انجام شود.

برداشت چربی در تزریق چربی نانوفت
برداشت چربی در تزریق چربی نانوفت

فرآیند امولسیون سازی

پس از تخلیه، میکرو چربی تمیز شده در سرنگ های 20 سی سی بارگذاری شده و با جابجایی محتویات 30 بار به جلو و عقب بین دو سرنگ 20 سی سی که توسط ترانسفر 2.4 میلی متری به یکدیگر متصل شده اند، و سپس 30 بار با یک 1.4 به عقب و جلو، امولسیون می شود.

انتقال لاله میلی متری و در نهایت 30 بار با یک انتقال 1.2 میلی متری لاله به عقب و جلو تا زمانی که چربی مایع شود و ظاهری سفید به خود بگیرد که به آن SNIE (پیوند چربی امولسیون شده داخل پوستی سوزن تیز) می گویند زیرا با یک سوزن 25 گرمی تزریق می شود. . 2

فرآیند نانو چربی

چربی امولسیون شده یک بار از طریق بلوک انتقال نانو، که حاوی یک فیلتر دوگانه 400 میکرومتر و شبکه کارتریج 600 میکرومتری است، عبور داده می شود و به یک سرنگ 20 سی سی می رسد. این نانو چربی به سرنگ های 1 سی سی Luer Lock برای تزریق منتقل می شود.

تزریق چربی نانوفت برای درمان سیاهی زیر چشم

یکی دیگر از مزایای انتقال چربی نانو این است که می توان از آن برای درمان سیاهی های رنگی استفاده کرد. تزریق چربی چه قرمز، چه آبی یا بنفش، درم را ضخیم می کند و یک لایه محافظ بین پوست نازک اطراف پلک ها و مویرگ های زیرین ایجاد می کند.

با ایجاد پوششی بین پوست و ساختارهای زیرین، اثر شفافیت از بین می رود. رنگ دایره تیره اصلاح شده و گودی زیر چشم از بین می رود.

قیمت تزریق چربی نانوفت

روش ابتکاری نانو انتقال چربی هنوز به ندرت در ایران انجام می شود زیرا تعداد کمی از جراحان پلاستیک که در جوانسازی صورت و جوانسازی پوست تخصص دارند، در این روش خاص به خوبی آموزش دیده اند.

نرخ لیپوفیلینگ صورت بر اساس هزینه مواد و تجهیزات مورد استفاده، مدت زمان عمل و تعداد مناطقی که باید درمان شوند متفاوت است.
برای ایجاد برآورد هزینه جوانسازی پوست بر اساس نیازها و انتظارات بیمار، مشاوره با جراح پلاستیک لازم است.

نیاز به مشاوره دارید؟

در صورتی که در زمینه تزریق چربی نانوفت نیاز به مشاوره دارید، حتما با کارشناسان ما در تماس باشید.

آنچه می خوانید! ...
ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بیشتر بخوانید